Informasjon om medlemsfordeler 2017, fra arbeidsteamet

MAL hovedmedlem.okt 2016.jpg

Jeg har begynt på oppgaven om å søke om medlemsfordeler for våre medlemmer for 2017. Denne gangen har jeg startet litt tidlig, fordi det viste seg forrige gang at det tar en del tid å ha dialog med flere parter angående mulige avtaler. Det tar også tid før vi får svar på våre henvendelser. I forrige runde, for året 2016, sendte jeg veldig mange henvendelser fra ULO til veldig mange aktører. Noen av de tar jeg opp igjen kontakten med i år, og prøver på nytt. Det gjelder f.eks. telefon-, internett- og strømselskap. Viser dem at vi fortsatt er her, og at vi har behov for gode avtaler. Jeg vil igjen ta kontakt med frisørkjeder, bensinstasjoner, klesbutikker, skobutikker, brilleforhandlere, matleveringsbedrifter, helsekost, og en ny runde med en god henvendelse fra vår side til flere dyrebutikker på nett, for å nevne noe.

Jeg er opptatt av å få i stand rabatter for det som angår hverdagen, og hadde kontakt med Rema 1000, Kiwi og andre matbutikker som finnes over hele landet. Deres tilbakemeldinger handler om at de ikke har rabattsystemer på den måten at våre medlemmer kan få rabatt på mat som handles i deres butikker, og at det vil være en omlegging for dem å legge inn slike systemer. Det samme gjelder ulike apotek, de henviser oss også til at de kjører endel gode kampanjer, og at man kan bli medlem hos dem på vanlig måte isteden. Likevel vil jeg prøve på nytt å få til en avtale for våre medlemmer.

Det handler også om at vi enda er en ung og relativt liten organisasjon, og noen bedrifter har det slik at de kun støtter store og kjente organisasjoner. Et eksempel er Gjensidige forsikring, og andre selskaper av samme størrelse. De kom med forslag om at vi heller kunne høre med mindre forsikringsselskap, da de ikke kunne tilby oss noe på dette tidspunkt. Noe jeg da gjorde. Vi i ULO  bestemte da at det vil være risikabelt for oss å tilby rabatter hos mindre selskaper når det kommer til forsikring for våre medlemmer, fordi det ikke er sikkert at disse forsikringene vil dekke de områder uføre kan ha behov for å forsikre seg for. Det så mer risikabelt ut enn at det ville være en god avtale.

Vi har også fått henvendelser fra noen av dere med ønske om å få en god avtale med ulike foreninger, og det har jeg gått i gang med nå. Et eksempel er Den Norske Turistforening.

Her håper jeg at dere kan være med i planleggingen, og komme med forslag til steder vi kan henvende oss til for å  forhøre oss om fordeler og rabatter. Hvor kan dere ha behov for rabatter og prosenter, helt generelt? Jeg setter pris på ideer og forslag, send dem inn til: arbeidsteamet@ulo.no

Aller sist vil jeg si at alle jeg har henvendt meg til i forrige runde var svært positive til vår organisasjon, og har forståelse for uføres ulike situasjoner. De støtter oss, og syns det er fint at vi står på med sakene våre, selv om de ikke økonomisk kan gå inn og vise det i handling enda.

Mvh
Leder arbeidsteamet, Lena Angelia Sommerseth